ANA 024
CONCERTOS
Poproszona o próbę zdefiniowania własnej twórczości, nazwała ją ekspresjonizmem lirycznym. Wybór takiego szyldu wiele mówi o emocjonalnym natężeniu muzyki Elżbiety Sikory, które być może jest odbiciem doświadczenia dwóch ojczyzn – Polski i Francji – ale i konsekwencją artystycznego dojrzewania w epoce ścierania się potężnych żywiołów, awangardy i nurtu neoklasycznego. Albo z myślenia o celu, jakim jest dla artystki słuchacz, którego zawsze pragnie zadziwić, zaskoczyć, bądź zaszokować.
Na płycie portretującej kompozytorskie emploi Elżbiety Sikory – albumie CONCERTOS – znajdą się trzy wyjątkowe utwory. Koncert skrzypcowy nr 1 (Linus Roth na skrzypcach, NOSPR dyryguje José Maria Florêncio), Koncert organowy (Mari Fukumoto na organach, NFM Filharmonią Wrocławską dyryguje Pascal Rophé) oraz Koncert fortepianowy (gra Adam Kośmieja, towarzyszy mu Sinfonia Varsovia pod batutą Bassema Akiki). Pracę nad I Koncertem na fortepian i orkiestrę „Hommage à Frédéric Chopin” kompozytorka wspomina tak: „Starałam się właściwie zapomnieć o Chopinie, starałam się zapomnieć w ogóle o jakimkolwiek koncercie fortepianowym i chciałam żeby to było moje własne”.
Koncert na fortepian i orkiestrę „Hommage à Frédéric Chopin” (2000)
[1] Allegro
[2] Largo
[3] Vivace possibile
[4] Allegro
Concerto pour violon et orchestre | Koncert na skrzypce i orkiestrę (2018)
[5] I
[6] II
[7] III
Koncert oliwski na organy i orkiestrę (2007, rev. 2020)
[8] I
[9] II
[10] III